Aktualności

Wycieczka do Białowieży - klasy I-III

13.06.2019r. uczniowie klas I-III wraz z wychowawczyniami Panią Magdaleną Ołdakowską, Panią Bogumiłą Gosiewską, Panią Barbarą Uszyńską oraz Panią pedagog Marzeną Piszczatowską wybrali się na wycieczkę do Białowieży. Wyruszyliśmy o godzinie 7:00 rano. Po dotarciu na miejsce i spotkaniu z przewodnikiem zaczęliśmy zwiedzać Rezerwat Pokazowy Żubrów. Oglądaliśmy różne gatunki zwierząt, które mieszkają w dużych zagrodach. Spotkaliśmy tam przedstawicieli ssaków Puszczy Białowieskiej: żubry, jelenie, sarny, dziki, łosie. Z drapieżników widzieliśmy wilka i rysia. Odwiedziliśmy konika polskiego i  żubronia. Obserwacja zwierząt była dla nas ogromną przyjemnością. Po zakończonej wędrówce w rezerwacie dzieci miały czas na zakup pamiątek.

Następnie pojechaliśmy autokarem do Muzeum Przyrodniczo-Leśnego w Białowieskim Parku Narodowym. Posiada ono w swoich zbiorach wiele okazów roślin i zwierząt. Wyeksponowane zwierzęta przedstawione są w ruchu, co daje efekt realizmu. Można podziwiać ich piękno z bliska.

Później udaliśmy się na smaczny obiad. Po wyjściu z obiadu zobaczyliśmy, że w pobliżu nas stoi Białowieski Express składający się z lokomotywy i zadaszonego wagonika. Wsiedliśmy do pociągu na kołach i wyruszyliśmy w trasę. Widzieliśmy hotel Białowieski położony w malowniczym miejscu, z którego rozciąga się widok na dolinę rzeki Narewka. Następnie dojechaliśmy do Białowieży Towarowej, gdzie znajduje się zabytkowy budynek stacji towarowej, w którym obecnie mieści się Restauracja Carska. Te wszystkie informacje przekazywał nam Pan kierowca wiozący nas ciuchcią. Opowiadając o ciekawych miejscach, przez które jechaliśmy robił krótkie przystanki. Po przejażdżce zrobiliśmy zdjęcia pamiątkowe i wyruszyliśmy w podróż powrotną, podczas której zajechaliśmy na pyszne lody.

Wycieczka była ciekawa i na długo pozostanie w naszej pamięci.